Dupa reproiectarea sa de anul trecut, sedanul din clasa C primeste updateul AMG pentru 2023. Noul C43 cu patru usi schimba V-6 twin-turbo de 385 CP al predecesorului sau cu un turbo de 2,0 litri cu patru 402 CP. Sistemul sau hibrid de 48 de volti alimenteaza un generator de pornire de 13 CP si un motor electric in turbo, care combate intarzierile in demaraj. Viitorul C63, care este un model din 2024, isi schimba V-8 pentru o versiune hibrida plug-in de 671 CP a acestui grup motopropulsor. Coupe-ul si decapotabilul din generatia anterioara vin sub numele de C300 cu emblema Benz si C43 si C63 cu insigne AMG.
Cum arata noile modele de Mercedes?
Clasa GLC este proaspat reproiectata pentru 2023. Pentru moment, vine strict ca un GLC300 cu patru cilindri de 255 CP, desi o varianta AMG mai puternica si un grup motopropulsor hibrid plug-in urmeaza sa se alature gamei. La Mercedes Romania veti putea gasi toate aceste modele noi.
Fastback GLC Coupe este inca neatins de reproiectare, desi un grup de instrumente digital de 12,3 inchi este acum standard pe toata linia.
Pe partea electrica, noul EQB marcheaza acum punctul de intrare al Benz pentru vehiculele electrice. Vine cu o baterie de 66,5 kWh si 225 de cai putere la nivelul 300 4Matic sau 288 de cai la 350 4Matic. EQB250+ este cel mai putin puternic (188 de cai), dar are cea mai lunga raza de actiune. Un trio de modele noi completeaza gama in crestere de vehicule electrice: sedanul EQE , SUV-ul EQE si SUV-ul EQS .
In timp ce Mercedes a dezvaluit putin despre SUV-ul EQE, stim mai multe despre noul SUV EQS. Asemenea modelului emblematic EQS hatchback, SUV-ul are o baterie de 107,8 kWh si vine in forma EQS450+ cu tractiune spate de 355 CP si EQS450 4Matic cu tractiune integrala, precum si in forma EQS580 4Matic de 536 CP. Un al treilea rand de scaune este optional. Cu siguranta vor veni modele mai sportive AMG si ultra-luxe Maybach. La Aliat Auto pot fi gasite aceste modele noi de masini de lux.
Furgoneta Metris apune dupa 2023, dar Sprinter – ul mai mare primeste o serie de revizii mecanice, inclusiv un nou turbo-diesel cu patru cilindri in stari de 168 CP si 208 CP. Ele inlocuiesc motorul diesel cu patru si sase cilindri, mai putin puternic de anul trecut. Turbo-ul alimentat cu gaz de 188 CP cu patru valve ramane inca in productie. O transmisie automata cu noua trepte intervine pentru vechea unitate cu sapte trepte. Tractiunea pe spate ramane standard, dar un nou sistem de tractiune integrala capabil sa imparta cuplul in mod egal intre osii inlocuieste configuratia de anul trecut cu tractiune pe spate.
Anul acesta este si ultimul pentru sedanul si vagonul E63 S de 603 CP al clasei E; E63 S Final Edition, de inspiratie noir, gri mat, marcheaza aceasta ocazie.
Modificarile la restul liniei extinse de modele Mercedes sunt minime, clasa CLA , clasa GLA si clasa GLB fiind reportate neschimbate. Clasa CLS , Clasa GLE, Clasa GLS, Clasa S , Clasa SL si GT 4-Usi primesc toate ajustari minore ale paletelor de culori si ale continutului de finisare si caracteristici. Hibridul GT cu 4 usi de peste 800 CP este inca la un an distanta, iar GT cu doua usi va disparea, dar ne asteptam sa revina ca ca o replica pentru SL. In cele din urma, supermasina AMG One, cu mult intarziere, inspirata de F1, de peste 1000 CP, va fi livrata in sfarsit clientilor de peste mari la sfarsitul anului 2022.