vascar

Vlad Ciuburciu, Directorul General Vascar, unul dintre principalii producatori de conserve si preparate din carne din Romania, a vorbit in cadrul unui interviu despre provocarile anului 2020.

Cele mai importante dintre ele au avut legatura cu scaderea drastica a vanzarilor catre HoReCa, din cauza crizei traversate de aceasta industrie, dar si cu eforturile depuse pentru respectarea tuturor masurilor sanitare si de siguranta, atat alimentara, cat mai ales a consumatorilor si angajatilor.

„A trebuit sa crestem costurile de productie, din cauza faptului ca am implementat masuri suplimentare de preventie: protejarea si testarea personalului, mentinerea distantarii fizice si asigurarea celor mai inalte standarde de igiena”, a declarat Vlad Ciuburciu.

Directorul General Vascar a precizat insa ca, in ciuda tuturor acestor dificultati, consumatorul final nu a resimtit problemele industriei in costul preparatelor. „Am mentinut preturile constante”, a explicat Ciuburciu.

De altfel, Directorul Vascar a remarcat o anumita tendinta in decursul acestui an, in ceea ce priveste vanzarile. Mai exact, Vlad Ciuburciu precizeaza ca produsele cu gramaje reduse si preturi mai mici au fost preferate in detrimentul celorlalte, cel mai probabil pe fondul scaderii economice.

Totusi, unii cumparatori s-au orientat si catre produsele premium, ceea ce arata o grija fata de calitatea carnii consumate, crede Directorul General al companiei cu sediul in Vaslui.

„Vanzarile produselor premium, din gama ‘Alege natural, fara E-uri’, au inregistrat o crestere usoara. Acestea au ingrediente 100% naturale, nu au E-uri, aditivi sau conservanti alimentari, ceea ce arata grija consumatorilor pentru o alimentatie sanatoasa, chiar si intr-o perioada mai dificila din punct de vedere economic”, conchide Ciuburciu (Vascar).

Cine este Vascar?

Compania Vascar a fost infiintata in anul 1984, sub numele de Industria Carnii Vaslui, la doi ani dupa Revolutie a preluat denumirea actuala, iar in anul 2000 a fost privatizata si au avut loc primele investitii importante. In 2013, Vascar a trecut printr-un proces de rebranding corporate si de produs, s-a lansat brandul „Moldova in Bucate”, iar un an mai tarziu au avut loc primele strategii de dezvoltare cu investitii masive. In prezent, compania detine o fabrica cu capacitate extinsa de productie, la Vaslui, 21 de magazine proprii in regiunea Moldovei si are aproximativ 400 de angajati.

„Produsele noastre sunt distribuite la nivel national, prin parteneri Key Accounts si in magazine traditionale, si producem preparate marca proprie pentru principalele retele internationale prezente pe piata din Romania: Kaufland, Carrefour, Mega Image, Lidl, Auchan si Rewe. La finalul anului 2019, am inregistrat o cifra de afaceri de 20,5 milioane de euro, o crestere de 13 procente fata de anul precedent”, explica Vlad Ciuburciu.

Vascar este una dintre putinele companii din Romania care produc atat mezeluri, semipreparate si carne fresh, cat si conserve.

„Majoritatea companiilor din industria carnii sunt specializate pe o singura categorie dintre cele enumerate mai sus. La Vascar, insa, producem inclusiv conserve, intrucat am pastrat sectia respectiva, deschisa in 1984, pe care am retehnologizat-o incepand cu anul 2006”, conchide Vlad Ciuburciu.

By andreea