promovare SEO

Una din cele mai frecvente intrebari pe care agentiile de marketing digital le primesc este „Cat dureaza ca promovarea SEO sa dea rezultate?”.

Este, de asemenea, una din cele mai frustrante intrebari, deoarece nu exista nici o modalitate de a oferi un raspuns exact. Procesul de promovare SEO este unul complex si exista foarte multe variabile implicate. In plus, „regulile jocului” sunt controlate exclusiv de catre Google, asadar certitudinea este greu de atins.

Acest lucru se datoreaza si faptului ca, pe langa toate variabilele promovarii pentru un site web, activitatea concurentei are si ea un rol semnificativ in obtinerea rezultatelor.

Promovarea SEO ar trebui sa arate rezultate dupa o perioada de 6 pana la 12 luni. Prin rezultate se intelege o crestere masurabila a traficului, a clientilor potentiali si a conversiilor asociate. Insa este imposibil sa fie stabilita o perioada exacta.

Pentru a te ajuta sa intelegi cat mai bine de ce rezultatele strategiilor de SEO dureaza sa apara, continua sa citesti acest articol!

Istoricul site-ului tau web

Pentru un site/domeniu nou va dura intotdeauna mai mult sa apara rezultate decat pentru unul cu vechime, stabil, care deja a castigat increderea motorului de cautare si care detine deja autoritate si backlink-uri.

Cu toate acestea, promovarea SEO pentru un site stabil nu garanteaza intotdeauna rezultate mai rapide. Daca pagina a suferit penalizari, o actualizare a structurii link-urilor sau a avut lucrari SEO care sa contravina regulilor Google, aceste lucruri garanteaza marirea perioadei in care rezultatele intarzie sa apara.

Design, structura si arhitectura prietenoasa cu SEO

Factori importanti cu o influenta mare asupra locului in clasamentul motoarelor de cautare sunt design-ul site-ului, sistemul CMS, structura URL-ului etc. Daca nu sunt gestionati corespunzator, acesti factori pot trage in jos pozitiile paginilor site-ului tau.

Conform tendintelor, Google a inceput sa puna pe primul loc paginile optimizate pentru dispozitivele mobile. Deci crawlerele acceseaza si citesc mai intai paginile care ofera utilizatorilor posibilitatea de a folosi mai multe dispozitive.

Problemele structurale ale site-urilor pot afecta considerabil performanta SEO. Odata ce acestea sunt rezolvate, va putea fi observata o imbunatatire si o crestere constanta a locului in clasamentul motorului de cautare.

Crearea de continut

In trecut, promovarea SEO se putea face pur si simplu prin crearea unui continut plin de cuvinte cheie care sa vizeze site-ul, insa Google a devenit mult mai inteligent, iar continutul trebuie sa fie relevant si pentru utilizatori, nu doar sa cuprinda expresiile cheie vizate.

Un exemplu foarte bun de instrument folosit pentru promovare este blogul. Continutul postat este usor de partajat, usor de accesat si are un flux constant de informatii noi, ceea ce il face pe Google sa agreeze acest tip de promovare.

Backlink-uri

Pe langa continut, backlink-urile sunt, de asemenea, unul dintre cei mai importanti factori in promovarea SEO. Acestea sunt indicatori de popularitate, deoarece linkurile sunt, in esenta, un vot de incredere intre doua site-uri.

Construirea unui portofoliu de backlinkuri poate dura destul de mult si nu este neobisnuit sa dureze 5 pana la 10 saptamani pentru a se clasa si a incepe sa influenteze performanta site-ului.

Desi fiecare strategie de optimizare pentru motoarele de cautare este diferita, iar rezultatele apar dupa mult mai mult timp decat in cazul altor tactici, precum Pay per Click (PPC), promovarea SEO este perfecta pentru a-ti face site-ul mai vizibil intr-un mod eficient si sustenabil, astfel incat traficul sa creasca si sa fie fidelizat.

Si daca vrei sa intelegi exact cum stai cu SEO si de ce ai nevoie pentru a-ti imbunatati performantele, acceseaza TheMarkers.ro si gaseste raspunsurile alaturi de profesionistii in domeniu!

 

 

 

 

 

 

By robert